Kärlek

”Mamma, nu tar jag upp ett hjärta ur påsen”, sa Mathilda i baksätet av bilen på väg hem från affären. Lördag är godisdag.

”Jaha Mathilda, så gott” sade jag förstrött, innan jag spelade upp hennes tonfall i huvudet igen och insåg att det antagligen var något hon försökt säga.

”Betyder hjärtat något särskilt?” undrade jag.

”Ja! Det betyder jag älskar!” sade Mathilda.

”Var det något du ville säga till mig Mathilda?”

”Jag ÄLSKAR dig mamma!”

Det var tur att jag satt i framsätet när tårarna började rinna. För hur förklarar man för Mathilda att man gråter för en sådan sak?

”Jag älskar dig också Mathilda”, svarade jag. ”Jag älskar dig.”

5 reaktioner på ”Kärlek

  1. Trots att inlägget är över 4 år gammalt och jag har mindre än 4 år kvar till 50 så rann det några tårar nerför mina kinder då jag läste inlägget.

    Ibland är livet vackert, och ju mer sällan det inträffar desto värdefullare blir dom stunderna.

    och ju mer sällan….. konstig meningsuppbyggnad och ordföljd, men det passar bra då jag är konstig och inte alltid så följsam 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.