En liten dikt om hösten (och dumhet)

Åh Höstterminsstart!
Som vi längtat
efter nya blanketter
och puckade regler om läkarintyg.

Kan vi tänka oss
någon större lycka
än att jaga nya personer
varje höst
för att bevisa samma tillstånd
som benämns som medfödda
och livslånga?

Åh Höstterminsstart!
Tack för din pulshöjande effekt!
Säkerligen bränner vi nu
extra kalorier
bara på att fundera
över dumhet.

5 responses to “En liten dikt om hösten (och dumhet)

  1. 😎😞😠👍👌✌

  2. Hej!

    Jag har en dotter (8år) som nyss fått diagnosen adhd och autism. Hon har världens utbrott och slår oss och huset samman.

    Bup hjälper oss inte mer än att ge medicin och massa bildscheman. Jag känner mig så ensam att leva i detta helvete för det är så det känns ibland.

    Jag kommer inte hemifrån för då slår hon min sambo eller förstör våra saker.

    Det värsta är att ingen förstår oss och hur vi har det. För när hon är hos sin pappa eller nån annanstans så kan hon hålla ihop tills hon kommer hem och kraschar.

    Snälla kan inte du berätta i ett inlägg hur ni överlever och vilka tips som funkar?

    Vet du nånstans man kan få kontakt med andra föräldrar som förstår oss?

    Jag har tyvärr inga sociala medier som jag kan söka kontakt på.

    Mvh/en ledsen och helt slut mamma.

    • Åh! ❤ Just nu är vi i skolstartskaoset och jag har varken tid eller energi till att blogga nåt särskilt. Men jag tänker genast på lokalföreningarna av Autism- och Aspergerförbundet. I föreningarna kan man träffa andra i samma situation, och det är guld värt att både få tips och råd och bara få prata av sig! Sen kan jag även rekommendera min och Bo Hejlskov Elvéns bok Barn som bråkar. Kramar!

    • Hej!
      Om du mailar mig kan jag kanske svara. Befinner mig i en mycket jobbig tillvaro själv, så jag kan inte lova något. Men jag förstår hur du har det! Min son fick diagnosen autism vid 3 års ålder. Han har bitit mig och haft utbrott. Nu är det bättre (han är 7) men inte bra. Han håller också ihop bättre i skolan och hos pappan än hos mig.
      Tina, kan du ge denna kvinna min mailadress?
      Kram Lisa

Kommentera

