Överraskad

”Var det du som gjorde maten?” undrar tolvåringen när han kommer in i mitt rum.
”Ja”, säger jag. Jag gjorde maten, och det var med en övermänsklig ansträngning I tell ya, febrig och yr och trött som jag är.

Då lutar han sig fram och ger mig en kram

”Tack för maten!” säger han. Och sen, på ett ögonblick, är han borta.

Och jag sitter kvar, med tårar i ögonen, och undrar lite vad som hände? Frivilliga kramar, kan man få såna av den här ungen, alltså?

2 responses to “Överraskad

  1. Dom känner av när man verkligen knappt orkar.

Kommentera

