Tydligt budskap

SMS-konversationen med Mathilda påminner mig om hur viktigt det är att vara uttalad:

– Mamma kan du hämta oss.M

– Bussen hinner nog komma innan mig

– Ja men det haglade nyss

– Alternativ 1: Jag hämtar. Ni får stå i hagel längre.
Alternativ 2: Ni åker buss. Ni får stå i hagel kortare tid.

– Hur mycket längre

– Bussen kommer om ungefär 15 minuter. Jag om ca 30. Så dubbelt så länge.

– Bil.

– OK. Vi ses om en halvtimme ungefär.

3 responses to “Tydligt budskap

  1. Supermegaingenkänning på det här.

    Jag tror att det är så här;
    Man har bestämt sig för att det vore skönt att åka bil om det ska hagla mer.
    Då är det svårt att ändra sig.

    Man VET hur det går till att åka bil när det haglar.
    Man kliver in och sen kliver man inte ut förrän man är hemma.
    Man slipper vara blöt på bussen, slipper fundera på om det haglar mellan busshållplatsen och hemma,

    Slipper helt enkelt fatta beslut igen och fundera. Det är skönt och värt den extra kvarten.
    Man är inte fullt så slut när man kommer hem.
    Har kört många såna här resor.

Kommentera

