Chokladfondue från ICA

Gräver i gamla texter och snubblade över denna underbara! 🙂

”Gör så här: skär ananas, mango och honungsmelon i lagom munsbitar. Lägg upp på ett fat tillsammans med vindruvor och jordgubbar. Smält mörk choklad i en skål i mikron, eller använd ett chokladfondueset. Låt var och en spetsa frukter på små spett och doppa o chokladen.”

De glömde själva bruksanvisningen, så den kommer här:

Låt tioåringen rynka näsan när han ser frukten och i smyg doppa sin sked i chokladfonduen och äta den rent. Du ser inget av detta eftersom du har fullt upp med att hindra tvååringens chokladstänkta händer från att kladda ner HELA köksfönstret och i stället hålla sig till det enorma fruktberg hon lyckats fylla platsen framför sin tallrik med.

Under tiden kan fyraåringen titta under lugg på maten och muttra ”Det är ÄCKLIGT!”, varpå sexåringen hugger honom tre gånger i armen med sitt spett. Ingen av dem rör maten.

Någon som känner sig sugen?

PS Inga barn kom till skada under inspelningen av denna reklamfilm. Jag besinnade mig nämligen i tid och bjöd på chokladbollar i stället.

2 responses to “Chokladfondue från ICA

  1. Haha!
    En kväll när jag kände att jag inte orkade ett enda pip om äcklig mat och barnen verkligen behövde få i sig ordentligt så kuppade jag och gjorde ett gigantiskt fruktfat à la lifestyle bloggare, massa olika nötter, chokladbitar och som dippsås köpte jag några läskiga proteinpuddingar. Det funkade! Hallelulja! Men det har fått effekten att min 8 åring alltid svara ”fruktfat” när han får frågan vad hans favoritmat är.

Kommentera

