Rätt buss

Och lilla Noah, som har tjatat om detta med skolans skridskodag i mer än en månad (”Är det den här veckan, mamma? Efter SPORTLOVET?! Amenåh! Ska jag vänta förevigtellerva???”, ville plötsligt inte åka skridskor alls på morgonen. Helt tyst och stressad blev han.

För det stod på lappen att man ska se till att komma på rätt buss… och tja. Det hjälpte inte jättemycket att jag sade att läraren skulle se till att han kom rätt, så när vi kom till skolan sade jag till läraren att han var nervös för att gå på fel buss.

Hon vände sig till Noah och sade: ”Du hänger med mig, så hjälper jag dig. Och jag tror att de andra bussarna åker först, så det finns bara vår buss kvar när vi ska på.”

❤ ❤ ❤

3 responses to “Rätt buss

  1. Tänk så enkelt det kan vara!
    Om man bara sätter sig in fem smul i elevens situation. Heja lärare som är som Noahs!

  2. Å en sån där människa som man inte kan låta bli att älska

Kommentera

