Oordning

Jag hatar oordning. Jomen jag gör det. OK om det står fjorton hallrelaterade saker på hallbänken eller bordet inte är avdukat, det går an. Det är visserligen stökigt, men egentligen inte oordnat, saker är ändå i rätt rum så att säga. Det är inga tallrikar bland leksakerna eller väskor i badrummet. Och det är inga, jag upprepar, INGA, IKEA-kassar med ren tvätt staplade mot kaminen i vardagsrummet.

Så ni kan ju tänka er vilket humör jag är på nu när vardagsrummet varit ställföreträdande tvättbänk i tre veckor. För att vi lägger in golvvärme i tvättstugan/badrummet/toaletten i källaren när vi ändå lägger in klinker där, innan vi flyttar in den nya torktumlaren, som inte kan stå i pannrummet pga temperaturen. Och för att vi måste riva ut duschen och toan på bostadsplanet, för att där antagligen finns en fuktskada som antagligen förvärrar både min migrän och astma.

#iamfireiamdeath #smaugdays

Kommentera

