Sjukfrånvaro

Sjukanmäler sjuttonåringen och alla hans sjukdagar kommer upp. Eller ja, ”alla”. För det här är hans första förkylning för terminen, komplett med halsont och feber.

Jag minns med fasa vårterminen i femman, när han var närvarande 14% av tiden totalt. Nu var det tio veckor sedan han var sjuk senast. 10 veckor.

Det här hade jag faktiskt aldrig väntat mig.

2 responses to “Sjukfrånvaro

  1. Det är förstås ledsamt att läsa att du fortfarande får sådana kommentarer när ni har haft problem i så många år, men att du delar med dig här är guld värt för mig ska du veta. Min unge är bara 3 men har vägrat att gå till förskolan i ett halvår nu. Vi blir fortfarande bemötta med ”men han har det bra när han är här” och ”nähä, kommer han inte idag heller?” (obs, sagt med surt tonfall). Jag vet snart inte hur jag ska orka mer men att läsa att andra slåss mot samma inkompetens ger i alla fall någon tröst.

Kommentera

