Inte så bra på barn som är annorlunda

Sjuttonåringen, om dagistiden:

”Mina fröknar var jättebra och så, men de var inte så bra på… barn som är annorlunda.

‘Nu måste vi plocka undan!’
‘Varför då?’
‘Det vet du väl!’

Nej? Hade jag vetat varför hade jag inte frågat.”

8 responses to “Inte så bra på barn som är annorlunda

  1. Det verkar vara ett konfliktfyllt liv om man utgår från att alla frågar trots att de vet svaret…

  2. Lite därför det är sällan jag tittar på drama eller läser sorgliga böcker. Jag stöter på nog med riktig sorg att jag inte behöver läsa om påhittad dito.

Kommentera

