Decemberkaos

Jag är trött. Pappan är trött. Barnen är trötta.

Sen kommer jag på hur det är: Det här är december. December har den fula ovanan att ställa allt på huvudet i NP-familjer. Förfärliga ändringar av vardagen. Härliga men alldeles för energikrävande förväntningar inför julen. Sluttampen av höstterminen. Mörker, fukt och kyla.

Men december är knappt på riktigt. Barnen kroknar varje december; i januari är de sig själva igen. December säger ingenting om vartåt vi är på väg, inget om hur den långsiktiga utvecklingen ser ut. Trenden i december är alltid vikande.

Återkom i Januari. Då kan vi prata om hur det egentligen är. I december lever vi under undantagstillstånd.

10 responses to “Decemberkaos

  1. Ungefär där vi är. Vi hoppas på att resten av månaden blir bättre. Äldste kraschade för två veckor sedan troligen i sviter av utmattning och sen blev hela familjen sjuka i förra veckan, först förkylning och sen lite magsjuka som bonus. Tack Gud att vi inte är så mottagliga för magsjuka iaf. Den blev aldrig så ”extrovert” för oss och gick mestadels över på en dag var. Men den sabbade vi vuxnas möjligheter för återhämtning över veckan.

    Ingen berättar för en som liten att arbetet kan vara det mest vilsamma man har.

  2. Intressant att läsa dina inlägg. Själv har jag en 3årig dotter som håller på att utredas för autism och språkstörning. Jag är nog helt säker på att hon har Autism, det blir liksom tydligare för varje dag som går. :/ 🙂 Jag hoppas ni ändå får några bra dagar också denna Månad. kram Moa

  3. Jag hatar december! Och juni!
    Alla djävla trevliga aktiviteter som måste spränga sönder rutinerna precis när man har så mest på jobbet och är som tröttast!

    Konstigt nog så är mina barn vanligtvis obekymrade av det. Hon med autism är lyckligast av alla i familjen.

Kommentera

