Fokus

Försöker luska i vad som tar kraft av barnet:

”Jomen är det ljud eller ljus eller så som är jobbiga? Du vet, sinnesintryck. För mycket prat, lukt, ljud, saker som rör sig…”

”Eeeeh va? Jag tappade bort vad du sade.”

Jotack, precious, jag vet.😉

5 responses to “Fokus

  1. Likadant är det med lärare som tror elever lär sig mer om läraren babblar på av bara attan varje lektion, utan tankepaus

  2. Lol

    Men det där behöver man ju inte ha med barn med npf för att uppleva. Ge vilken normalfungerande stressade vuxen en muntlig flervalsfråga och du får ett svar som betyder: eh? Va? Jag vet inte så jag säger något som låter halvintelligent så hon inte fattar att jag inte uppfattade ett ord av frågan.

  3. Haha, min dotter har varit med mig på olika föreläsningar senaste tiden. Alltså andra som föreläst, inte jag. Och då kan det komma en sån fråga en bra bit in i föreläsningen: ”Ursäkta jag hängde inte med i vad du sa”…. haha, inte direkt så föreläsaren vill börja om från början😀

Kommentera

