Barnplågeri

Oförberett läkarbesök på BUP på grund av mammans dagvillhet…

Barnet är mycket missnöjt. Främst för att ingen tänker göra några psykologiska tester utan bara PRATA… Testerna som var så kul! Och psykologen som var så snäll!

Träffa nån läkare? Sköterska? Pft! Att storebror intygar att sköterskan är jättesnäll gör absolut ingen skillnad.

Dessa plågsamma utredningar! Det är synd om barn som utreds för NPF. Jättesynd. Eller nåt.

6 responses to “Barnplågeri

  1. NPF utredningar är jätteroligt! Men så är jag kanske lite partisk eftersom jag just nu är på praktik på i ett sådant team. Jobbar dock bara med vuxna och eftersom jag tar anamneser så pratar jag inte så mycket med själva patienten heller.

  2. Ja, det är verkligen synd om våra NPFbarn. Bara att ta sig genom dörren var en utmaning. Och att BUP finns på ett sjukhus gör inte saken bättre. Jag är ju inte sjuk så varför skall jag till ett sjukhus sa vår lilla konkreta tänkare. Logiskt eller hur!

  3. L tyckte också att det var fantastiskt roligt med utredning. Inte riktigt lika roligt som logopeden men kul var det. Väntrum är också väldigt roliga…

    Jag tror tom att hon fick lite extra poäng på Ados för att hon trodde det var ett väntrum.

Kommentera

