Tacksam

Tacksamheten. Att mitt i skolstrulet känna att vi ser samma bild. Pratar om samma barn. Hjälps åt att leta nya vägar. Hittar lösningar tillsammans.

Det är inte alla förunnat.

3 responses to “Tacksam

  1. Grattis!
    Vi försöker hitta en skola som ens vill ta emot vårt barn för förskoleklass. Rektorerna är alla noga med att påpeka att de är skyldiga att ta emot henne för att i nästa andetag göra klart att de inte vill ha henne.

    Nä, jag vill inte heller ha inkludering till priset av exkludering från utbildning men kommunen har ingen annan skolform att erbjuda.

    Så barnet med den änglalika personligheten och det blixtrande intellektet måste antingen simma eller sjunka i en skola utan anpassning innan något annat kan övervägas. För första gången i mitt liv känner jag mig helt maktlös.

  2. Det är hemskt att man ska känna tacksamhet för något som borde vara en självklarhet och rättighet. Men som mina lärare har sagt: Att ha rätt och att få rätt är två olika saker.

Kommentera

