Vi gör så gott vi kan, mamma

”Jag känner mig stressad över att ni inte är klara och inte ligger i era sängar” fräser jag.

En varm arm smyger sig runt min nacke och en liten röst pratar varm luft in i min ena kind och mitt öra.

”Vi gör så gott vi kan, mamma”, säger nioåringen.

Inte alls argt. Inte som ett försvar, utan mjukt, tålmodigt, som om hon påminner mig om något jag egentligen vet. Och precis så är det ju.

När jag återfår talförmågan säger jag:

”Jag vet att ni gör så gott ni kan. Jag bara glömmer det ibland.”

”Det är ok, mamma. Alla glömmer ibland. Du är ändå världens bästa.”

Allt jag behöver veta om livet har jag lärt mig av mina barn. På sant.

4 responses to “Vi gör så gott vi kan, mamma

  1. Blir nästan lite tårögd för det är så sant👌🏻❤️

  2. ❤️ De är oftare så mycket klokare!

  3. ❤️ De är oftare så mycket klokare!

Kommentera

