Opraktiskt

Till listan på mindre smarta saker att säga till det lättstressade barnet lägger vi nu ”Mathilda, jag tror jag har brutit ett ben i foten, jag har jätteont och jag orkar verkligen inte med dina gnällande ljud.”

Affektsmitta. Opraktiskt.

5 responses to “Opraktiskt

  1. Ja du man gör ofta fel saker…. men vi är bara vanliga föräldrar utan extra tålamod 😉

  2. Hoppas din onda fot snart blir bra igen!

    Min autist är bara fem och skulle inte fatta vad min onda tå har med henne att göra. Mitt tålamod brast någon gång vid 15.30 och hon ville sy en halloweenkostym… Vi skulle vara på kräftskiva kl 16.00 och halloweenkostym var liksom inte på schemat.

Kommentera

