Änglar finns. Ibland står de i kassan på Panduro hobby.

Vi åkte och handlade. Det var ett gravt misstag, och någonstans i det som skulle ha varit mitten slutade äventyret med att Mathilda låg på golvet inne på Panduro och grät. Jag kände mig otroligt amatörmässig som inte hade förutsett det hela.

Conny tog resten av barnen med sig ur affären till bilen, medan jag lugnade Mathilda. Det tog en bra stund. När vi till slut kom till kassan sade Mathilda förtroligt till tjejen i kassan:

”Min medicin håller på att ta slut.”

”Mmmmm”, sade jag, ”och då blir det lite jobbigt att vara Mathilda.”

”Då vill jag bara titta på sånt som glittrar”, sade Mathilda, vilket var en totalt oväntad vändning för mig, som trodde att hon avsåg det hysteriska utbrott som personalen hållit sig på klokt avstånd ifrån. Det var hur som helst nästan tomt i butiken.

”Vilken tur att vi har massor av saker som glittrar”, svarade tjejen. Helt kolugn. ❤ ❤ ❤

Änglar finns. Ibland står de i kassan på Panduro hobby.

6 responses to “Änglar finns. Ibland står de i kassan på Panduro hobby.

  1. Åh, vad underbart det är med folk som inte bara suckar och glor.

  2. I love it!! Precis vad man behöves sånna stunder:)

  3. Underbar situation. ❤️

    Jag var på en bra föreläsning (alla lärare i kommunen där jag jobbar var inbjudna, så vi var nog minst 200 personer) igår med en kvinna från SPSM. Tror att hon hette Linda. Det var om elever inom autismspektrat och hur vi som pedagoger kan arbeta med dem och hur de kan reagera i olika situationer. Hon utgick ifrån Ross Greens motto ”barn gör rätt om de kan” Att det inte är eleven/individen som behöver ”förändras” utan omgivningen som behöver anpassas. Att ta reda på varför personen i fråga reagerar som den gör och hitta lösningar som gör att det fungerar bättre.

    Det var hög igenkänningsfaktor både från dina blogg och från hur jag och min son med ADHD-diagnos reagerar/agerar i olika situationer.

    Är glad att kommunen valt att ge oss en gemensam föreläsning om något som de flesta har bristande kunskaper om inom skolan.

    Tack för att du delar med dig av din vardag och ständigt berättar om händelser som jag känner att jag kan ha nytta av både privat och i mitt arbete som lärare.

    Kram ❤️

Kommentera

