Ordning och reda ska det vara!

Elvaåringen vid dvd-snurran på Ica. Hör mig själv säga:

”Du ska inte sortera dem. Meningen är att de ska stå lite hursomhelst. Människor tycker om överraskningar. Fast vi gillar inte överraskningar så värst.”

Fniss.

6 responses to “Ordning och reda ska det vara!

  1. Påminner om min sexåring, när vi kommer in i kylrummet på affären och dom har lagt små yoghurtförpackningar i högar istället för att ställa dom upp så utbrister hon utan undantag: -Nu är det så där stökigt igen mamma!

  2. F*n vad jag önskar att den där ordning och reda egenskapen var en del av min dotters diagnos. Vi är ensamma hemma i värmen. Hon ska bara vara med sina enhörningar så jag tänkte försöka komma ikapp med tvättandet efter diverse resor. Men huset blir bara stökigare och stökigare. Hennes rum går inte ens att gå in i längre och hon ockuperar passagen utanför med sina pyssel. Allt ska dras fram, klippas, klistras, knytas och sedan bara lämnas på golvet. Ah!

    • Sympati! Jag har ett par såna också. Det är oerhört tröttande.

      • Tack!
        Jag är extra irriterad på den delen just nu eftersom vi varit hos mina svärföräldrar som tokförnekar hennes autism. Eftersom hon är så kreativ och intelligent! Jo, hon är det…också. Men hon kan inte ta på sig ett par trosor själv. Det brukar liksom femåringar göra…

Kommentera

