Lunchmedicin?

Jag tyckte nog att det var lite väl high life på sjuttonåringen med ADHD, så jag stack fram huvudet och frågade:

”Lunchmedicin, frågetecken?”.

Svaret jag fick sade allt:

”Ansiktsburk, frågetecken?”

Hahaha!

3 responses to “Lunchmedicin?

  1. Ansiktsburk? Fattar inte! Visst ska ni ha era privata familjeskämt om det är det men annars får du gärna förklara.

  2. OMG! Det är en av vår familjs knäppa internskämt, lika så den där ”Hatten är din, hatt baby!” Lagom vrickad utan att vara rasistisk.
    De där internskämten är bra att ta fram när barnen blir sådär låsta, ”Jag vill ha några andra föräldrar för ni är så dumma, ni låter mig aldrig göra roliga saker!”-iga, för de avleder och är roliga utan att håna barnet självt. Vi har många sångtexter, några filmcitat och fler och fler egna skämt, speciellt Göteborgsvitsar. Åttaåringen börjar bli verkligt bra på det nu! Det är som Jeopardy, hon upptäcker en ordvrängning och så tar det några sekunder där man nästan kan höra kugghjulen i huvudet snurra, och så säger hon: ”Jag vet…jag vet…här: Vad får man om man korsar en… med en…? -En… ! ”

Kommentera

