Mathildaviskarna

”Men mamma, när stjärnorna kommer fram kommer vi att ha hunnit SOMNA och inte få se dem!”

Jag överväger att lirka henne i säng. Sen tänker jag på alla våra Mathildaviskare aka syskonen, och svarar förfärligt rakt på sak och med lika delar skratt och stränghet i rösten, som hennes syskon så ofta gör med framgång:

”Mathilda. På vintern går stjärnorna upp innan skolan är slut. Jag tror vi får vår beskärda del av stjärnor, faktiskt. Gå och lägg dig.”

Och det funkade.

Syskon alltså. Det är nåt särskilt! Från ”Kolla fläkten, Mathilda!” till ”Stäng igen brödinkastet så bär jag dig i säng”. Mina fina. ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤

Kommentera

