Vad ni behöver veta om mig

Ett helt gäng små pojkar störtar in i ett av rummen. Jag går efter.

”Hörrni, killar”, säger jag, ”Det här är inte ett bra rum att vara i. Jag vill att ni är någon annanstans.”

”Det var han som kom på det!” pekar ett av barnen.

”Nähä, det var du!”

”Det var inte jag!”

”Det var han. Det var det.”

Jag avbryter dem:

”Det finns en sak ni behöver veta om mig. Jag bryr mig bara om en enda sak.”

Jag väntar in tystnaden som ofelbart kommer att följa. Människor är av naturen nyfikna. I all synnerhet små människor.

”Vad?” undrar en av dem till slut.

”Vem som slutar” säger jag, och fnissar inte alls när ögonen blir stora på barnen då det går in vad jag sagt.

”Jag slutar nu!” ropar en av dem.

”Jag också!”

”Och jag!”

”Jag med!”

Och så rusar de vidare. Någon annanstans. Som är ett bättre rum att vara i. Ungar alltså. ❤ ❤ ❤

Kommentera

