O-tålamod

”Kvällsrutinen ska gå jättefort nu, för jag har migrän så jag tänker gå och lägga mig. Inom 30 minuter ska alla ligga i sina sängar.”

”Varför säger du så?”

”För att ibland tar det lång tid med kvällsrutinen, och det behövs en massa hjälp och tålamod. Och det finns mammor som är JÄTTEBRA på sånt, och jag är inte en av dem. I den tävlingen simmar jag i luften. ”

Japp. En sån kväll. Simmar i luften apropå citatet som (troligtvis felaktigt) tillskrivs Albert Einstein:

”Alla är genier. Men om vi bedömer fisken efter dess förmåga att flyga kommer vi inte att se det.”

Kommentera

