Skolavslutning

”Men VARFÖR måste det vara så många människor på samma ställe?”

”Jo Mathilda, när människor är tillsammans känner många att de delar något. En upplevelse. Det är som när du och jag tycker att Hannah är så söt och tittar på varandra och ler och du vet att jag vet, och jag vet att du vet.”

”Jag fattar fortfarande inte varför de måste vara så många.”

4 responses to “Skolavslutning

  1. Skolavslutningar nuförtiden är tortyr för mig men det är mest pga jag är lite för tonsäker för mitt eget bästa. Falsksång är nära nog smärtsamt för mig.

    Annars hade vi den trevliga upplevelsen i år att brandlarmet gick under avslutningen pga en rykande borrmaskin. Kanske kan gissa hur roligt det var för min lilla autist att stå utomhus bland allt folket i strumplästen i sand. Tur att jag var där för jag tror inte att hans lärare i röran hade upptäckt att han höll på att krascha innan kraschen var ett faktum.

  2. Hahaha. Låter exakt som något som min Loppa skulle kunna säga.

    • De är ju för söta, alltså. Jag tror inte att Mathilda greppade vad jag menade med att titta på varann och veta… Men jag försökte i alla fall. <3. Och tja, varför måste det vara så mycket folk samtidigt, det kan man ju faktiskt fråga sig!

Kommentera

