Söthetsfaktorn

Nästa gång någon säger ”Inte har hon autism, hon som är så söt!” kommer jag att svara ”Det är ett välkänt faktum att barn med autism är 167% sötare än andra barn.”

Bara för att jag kan låta tvärsäker även när jag hittar på.

6 responses to “Söthetsfaktorn

  1. ❤️❤️❤️❤️❤️

  2. Eller ”men han verkar ju så lugn” när någon hälsar på hemma och sonen sitter framför datorn – hans trygghetszon 😉

  3. Känner igen mig! ”Men det syns ju inte på honom”, ”han verkar inte alls autistisk”. Nej kanske inte utifrån dina uppfattningar av vad autism är som säkerligen är begränsade – jag jag alltid lust att svara…

Kommentera

