Valomöjligheter

– OK, Noah, vad vill du göra på elevens val?

– Jag vet inte.

– OK. Finns det nåt du vill göra?

– Jag skulle vilja ha slöjd. Men då är det film efteråt. Och jag vet inte vilken. Så det kan jag inte ta.

– Aha, du vet inte vilken film det är så då vet du inte hur det blir och då kan du inte välja?

– Näe. Varför får vi inte veta innan? Det är dumt.

– Kanske har lärarna inte bestämt film än. Och då vet de ju inte vilken det blir. Eller så tänker de att det blir kul för barnen med en överraskning. De flesta barn gillar överraskningar. Fast du gillar inte överraskningar så mycket.

– Jag gillar inte överraskningar alls. Jag gillar det som minus tiotusen. *tystnad* Det är som om de skulle slå mig. *tystnad* Med en klubba. *tystnad* Tiotusen gånger.

7 responses to “Valomöjligheter

  1. Hej Tina!
    Jag håller på att ta fram en musikberättarföreställning för barn, som ska vara anpassad för barn med npf.
    Jag undrar om jag kan kontakta dig på mail för att fråga dig vad du tror att dina barn skulle önska och behöva för att uppskatta en föreställning.
    Vi kommer vara uppsökande teater som spelar på skolor.
    Jag vill gärna berätta vad jag tänkt på hittills och fråga om du vill komplettera med anpassningar som fattas.
    Vad tror du!
    /Jeanette

    PS. Vi ska definitivt ha noll överraskningar! Allt ska ut i information och bilder innan.

  2. Åsa Kjellgren

    Vilken självinsikt!
    R skulle aldrig säga att hon inte gillar överraskningar. Tvärtom. R älskar överraskningar! Det är bara när överraskningen inte blir exakt som Rebecka tänkt sig som det blir jobbigt…

  3. Ja klockrent! Tänk om folk ändå förstpd att det faktiskt är så!

  4. Lille vän…. Så fantastiskt bra att du lyssnar!

Kommentera

