Nej, samhället, det är inte bara ditt fel.

Hej Samhället!

Det är fint att du försöker ta hänsyn till min ADHD och så. Men det jag egentligen behöver är att min hjärna gör det den ska. Som att påminna mig om att låggradig ångest i över 20 år har betytt:

”Ta din astmamedicin, Tina! Nu!”

Tyvärr finns inget sätt att skapa ett samhälle där ett accepterande av olikheter får mitt minne att fungera på ett mer förutsägbart och effektivt sätt.

Så även om jag applåderar ambitionen tänkte jag bara säga att lägg inte i för mycket i det. Acceptans är finfint. Men det ändrar inget på hjärnnivå.

Mitt problem sitter inte bara i dig, Samhället. Det sitter i min hjärna också. Kanske mest i min hjärna.

din vän

Tina

One response to “Nej, samhället, det är inte bara ditt fel.

  1. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Kommentera

