Bedårande

Min väldigt uppriktiga tioåring igår när jag skrev ner läxsvar åt honom: ”Mamma, du skriver väldigt vackert ibland. Vissa bokstäver. Och några ord. Som här och här. Det ser verkligen fint ut.”

Han lät lite finkänsligt bli att kommentera resten… Det är fullständigt bedårande, sättet som han väljer att fokusera på det positiva på.

3 responses to “Bedårande

  1. Snällt!

    Min väldigt ärliga fyraåring tittat på min mage och pekar på en fläck i mitten. Där är du inte ful, mamma!

    Tack så mycket för det liksom… Det ”fula” (knappt synliga) på min mage är ärret efter snittet hon kom ut ur och ett födelsemärke nedanför bröstet…

Kommentera

