Nog

Nu räcker det med vårförkylningar, hosta och bihåleinflammationer, tycker jag. Ni vet det där ögonblicket där man får så fruktansvärt nog? Det inföll precis.

Jag åkte hemifrån vid 12 för att ha några möten, och lämnade barnen i sin faders ömma vård. Då tyckte jag att flickorna var på bättringsvägen från hosta och feber som härjat här i några dagar. När jag kom hem klockan halvfem var Mathilda stekhet och grät. 39 graders feber. Igen. Själv har jag någon sorts bihålehuvudvärk som endast kureras av glass och nasonex i skön förening, och ett öra som liksom knastrar.

Det räcker nu. Vi har haft x antal förkylningar redan i år. Vi vill vara friska nu. Och att få sova en hel natt vore riktigt, riktigt najs.

2 responses to “Nog

  1. Japp jag vet känslan. min nysta har idag haft halsfluss och öroninflammation med var rinnande ur ena örat i TRE veckor och hon har hunnit beta av en rad antibiotika av olika slag och har för varje nu sort fått typ en ny slags allergisk eller väldigt kraftig och ovanlig reaktion på medicinen som läkarn högdraget förklarat är SÅ VIKTIG att man verkligen tar hela kuren….

    Det är inte helt lätt!

    Och jag är också frustrerad och önskar att mitt barn bara tålde medicinen som läkaren skrev ut. Och framförallt önskar jag att min lilla sexåring faktiskt slapp vara sjuk …..och att jag som timanställd kunde ta lite jobb någon gång. Jag börjar bli lite fattig här! Tacka vet jag fast anställning då får man åtminstone VAB.

Kommentera

