Negative first reaction

Tioåringen kommer in i köket. Jag rufsar honom i håret och säger:

”Noah, skulle du vilja gå på konsert med mig på lördag med Dalasinfoniettan?”

”Nej.”

”Du vet inte ens vad det är, va?”

”Jag hörde inte ens vad du sade.”

6 responses to “Negative first reaction

  1. Haha!
    Igenkänning på den 😀

  2. 😂 Så himla roligt! Ungefär som när mina söner kom och frågade något och jag av ren reflex svarade nej! Nu svarar jag oftare vi får se eller kanske. Så att jag kan fundera lite först innan jag svarar.

  3. 👍 Så säger min son också, -Jag måste ju säga nej så jag hinner tänka vad jag ska svara på riktigt 😀

  4. Hög igenkänning på det! Det är absolut inte bara tonåringar som använder den strategin, haha. 🙂

Kommentera

