Klädletande pågår, stör ej!

Man kunde ju tro att eftersom sextonåringen inte är intresserad av att klä sig som andra, och struntar fullständigt i märken skulle det vara enkelt att hitta kläder till honom.

Det kunde man tro. Men då hade man inte tagit med i beräkningen att kläderna måste sitta perfekt, kännas perfekt, ha perfekt färg och sakna tryck eller möjligen säga något om sarkasm eller den där katten som alltid är på dåligt humör.

Och så kunde man tro att han kanske skulle bry sig om att tala om när hans gamla kläder till exempel går sönder eller blir för korta i armarna. Bah!, säger jag bara.

Jag känner just nu den största sympati för mina egna föräldrar, som mötte samma utmaning när jag var i den åldern. Största sympati!

6 responses to “Klädletande pågår, stör ej!

  1. Fantastiska inlägg, det är så hög igenkänning för mig. Min 10 åriga pojke har haft sommarjacka hela vintern…..vägrar byta bort en tre år gammal jacka för det inte finns en till i världen som känns exakt som den, och det har han rätt i 😀.
    Byxor och tröjor i samma modell o märke×5

  2. Jag Kan bara hålla med! Förstår precis! Jag blev så tacksam när han utökade med en andra färg. När Han drog till med en tredje så jublade jag. Att Det sedan bara är jeans, luvjacka och t-shirt är helt ok. Så fort något klädesplagg godkänts så köper jag omedelbart två till likadana. Ibland i olika färger. Satt med t-shirts på Zalando i timmar före jul …

  3. Känner igen problemet. Vill tipsa om en lösning gällande strumpor om nu någon mer än vi haft problem med detta. Det finns sömlösa mjuka strumpor med lös resår som man kan köpa via Sockhuset på nätet. Funkar hos oss!

Kommentera

