Föreställer mig livligt hur det skulle gå om jag försökte lyfta iväg 184 cm tonåring till skolan… ;)

Även vi som har afantasi* blir tydligen bättre på att skapa inre bilder med åren. Just nu ser jag framför mig hur det skulle gå om jag försökte lyfta iväg min 184 cm långe 16-åring till skolan. Det är rätt kul, faktiskt. Lite som att titta på Plankan, eller nåt.

(*den funktionsnedsättning som innebär att man inte skapar inre bilder alls. Dvs inte ”ser saker för sin inre syn”, utan kanske snarare hör, luktar, känner eller smakar dem med sina andra, inre sinnen. Dvs det är inte ett överdrivet stort hinder i vardagen för de allra flesta.)

3 responses to “Föreställer mig livligt hur det skulle gå om jag försökte lyfta iväg 184 cm tonåring till skolan… ;)

  1. Pingback: M som i underbar | Pearltrees

  2. Lite som en lång man som rider en kort åsna kan jag tänka mig. 🙂

Kommentera

