Änte tyyypist?

Jag brukar ibland berätta berättelsen om hur jag och min bästa kompis i första klass blev 45 minuter sena till skolan den där dagen efter att fröken pratat allvar med oss om hur viktigt det var att vi kom i tid. För att trafikljuset vid den hårt trafikerade genomfartsleden bortanför skolan helt enkelt gått sönder, och enbart visade röd gubbe…

Lite så känns det ikväll. Jag hade verkligen, verkligen ställt in mig på att gå och lägga mig tidigt. Fast sen somnade Mathilda inte förrän halvtvå.

Tack livet. Trevligt. Eller nåt.

Kommentera

