VABruari

Ni vet barnet med de spännande feberskoven. Hon mådde prima ungefär tills syskonen kom hem från skolan, men hade tråkigt och var ensam. Sen grät hon i tre timmar. För att allt som syskonen – aka de onda människor som satt ut för att förstöra hennes liv – ville, gjorde, sade eller inte sade, var fel. Fel, fel, fel, fel, fel!

Jag hade planerat att morgondagen skulle vara hennes feberfria dag före skolan. Det känns lite avlägset nu. *trött*

3 responses to “VABruari

  1. Hallå Tina 🙂
    Skulle du kunna skriva vad för NPF/normaltillstånd de olika syskonen har och deras ålder?
    Jag tycker det ger mig mycket att jämföra situationerna som dina barn hamnar i med minnen av hur det var för mig när jag var liten. Just nu har jag ingen koll på ”åringarna”, ex nioåringen, tolvåringen! Tack isåfall!
    /Elsa

    • Hej Elsa! Det vill jag inte göra. Barnen är ändå rätt stora, och jag tycker inte deras exakta diagnoser och ålder osv är lämpliga att lägga ut offentligt på nätet så här. Men även de barn som har samma kombinationer av diagnoser är sinsemellan väldigt olika (som i ”varandras raka motsatser”), så det ger nog heller inte så mycket egentligen. 😉

  2. Jaha okej, jag tänkte inte på det… Det förklarar varför du skriver ”åringarna” istället för namnen! Det var mer av nyfikenhet jag undrade också faktiskt… Jag läste en gång att personer med NPF är mer olika varandra som individer än vad NPF-gruppen är olik den neurotypiska gruppen (rätt självklart egentligen?) men det är ju INTE DET ableismen/myterna/stereotyperna säger en. Det bästa kanske vore att lära sig mycket om icke-neurptypiska hjärnor bara, så kanske det faller mer naturligt att inte kategorisera 🙂

Kommentera

