Premieras

Mathilda kommer inskuttande. Hon verkar trött, och ofokuserad. Jag fick inte i henne mat när hon kom hem, och då gick även eftermiddagsmedicinen bort.

”Mathilda. Vill du ha medicin?”

”Ja.”

”Den ligger på köksbordet, tror jag.”

Mathilda svarar inte, hon bara tittar på mig. Med Blicken. Den där som säger ”det kan väl du fixa? Snälla?”.

”Och hon bara tittar på mig…” säger jag.

”…Med stora, vackra ögon!” fyller Mathilda i.

Åkejrå. Köket, här kommer jag. Att prata med mig i det där läget, det måste premieras. 😉

Kommentera

