Man kan inte vara bäst på allt

VAB-dag med Hannah. Det har inte varit en bra dag. Till exempel blev jag jättearg på morgonen på Mathilda, något som händer rätt sällan, eftersom det är så väldigt kontraproduktivt.

Till lunch värmer vi mat från gårdagen.

”Det ser jättegott ut! Pappa är verkligen bra på att laga mat, säger Hannah. Efter en kort paus lägger hon till: ”Och det är du också, mamma…”

Vi vet båda två att så verkligen inte är fallet.

”Fast inte lika bra som pappa alls”, svarar jag. ”Och vet du gumman, det är helt okej att jag inte är bäst på allt i hela världen. Jag vet redan om det.”

”Näe, du är inte jättebra på att minnas, till exempel.”

Jag skrattar högt.

”Fast du kan bli väldigt arg!” säger hon beundrande. Som lite plåster på såren, liksom.

”Det har du rätt i. Men att bli väldigt arg är kanske inte en sån där sak som man vill vara jättebra på?”

Hannah tänker ett ögonblick. Så säger hon tröstande: ”Men du är i alla fall bra på att kramas!”

One response to “Man kan inte vara bäst på allt

  1. Barn är för härliga! ❤️

Kommentera

