Perplex

Mitt i diskussionen om nyårsfirandet hämtar Mathilda en hårborste och sträcker fram mot mig:

”Du borde borsta håret oftare, mamma.”

Nu kan man tro att jag brukar vara rufsig i håret, och i så fall tror man rätt. Men det beror inte på brist på hårborstning, utan mer på att jag råkar ha tjockt hår men tunna hårstrån, som liksom gör lite som de vill. Enligt min frisör, som allra minst är en magiker som lyckas få ordning på det. Jag borstar mitt hår, säkert ett par gånger om dagen. Det hjälper bara inte nämnvärt.

”Jaså, tycker du det”, ler jag roat. Eftersom mitt samvete är rent som nysnö.

”Ja. Ditt hår börjar gråna. Det behövs mer blodcirkulation i hårbotten.”

2 responses to “Perplex

  1. 😆 ❤️ När jag påpekade mitt missnöje över mina ökande gråa hår för några elever fick jag till svar : Du har inte gråa hår du har silver i ditt hår! ❤️

Kommentera

