Fåordigt

”Åkej är det nån som vill med och handla så får ni klä på er och äta frukost nu då.”

”Vad sade du?”

”Handla. Mat. Kläder.”

”Ah!”

Ganska ofta glömmer jag att använda få ord. Då är det bra att bli påmind. Om att detta att sortera bland orden tar väldigt mycket energi av hjärnan. Vi som har lite mer energi märker det bara inte, för det sker automatiskt och utan att det hostar i bränslefiltret.

3 responses to “Fåordigt

  1. Din blogg är så j*kla toppen! Jag har tagit till mej såå mkt av det du delat med dej av och nått framgångar hemma i mitt kaos! Vill ge dej all cred och fortsätt ge oss verktyg att bemästra våra svåra situationer! Gott nytt år Tina, Mathilda & resten av familjen!!!

  2. Tack för att du påminner😁 jag kommer från en mycket pratsam familj. Iallafall kvinnorna i den så jag måste verkligen ordbanta mig när det gäller min dotter ( och min man) god fortsättning !

Kommentera

