ADHD-medicin

Pre ADHD-medicin: Går det att ringa till tandläkaren så här tidigt? Äsch, jag chansar helt enkelt. Kollar tandläkarkallelesen efter telefonnumret. Knappar in numret. Tappar bort mig mitt i. Kollar numret igen. Knappar. Tappar bort mig. Läser numret högt fem gånger snabbt på raken. Knappar in. Kollar att det blivit rätt. Yes! Det stämmer! Trycker ”ring”. Hamnar hos en telefonsvarare utan möjlighet att lämna ett meddelande.

Post ADHD-medicin. Noterar när jag passerar hallen att om två minuter öppnar telefonväxeln. När jag går mot telefonen för att hämta den serverar hjärnan automatiskt telefonnumret. Tre minuter senare slår jag numret, utan att behöva titta efter.

Koncentrationssvårigheter kallas det.

9 responses to “ADHD-medicin

  1. Viss skillnad, och det hjälper inte att bara skärpa till dig? 😉
    Håller apropå det så läser jag just nu en forskningsrapport där de nämner att 40% av vår fängelsepopulation har adhd. Hur många av dem hade varit där ifall de hade fått hjälp, i form av exempelvis medicin, som barn?
    Kommer en recension av den i nästa vecka om jag får tid att läsa i fred 🙂

  2. Jag blir stressad bara av att läsa det första. Kan knappt föreställa mig hur det skulle vara att leva så…

  3. Haha!
    Detta hände mig idag:
    Jag står utomhus och fipplar med en hand på mobilen. Äter ett äpple.
    Jag kommer på att jag vill skriva ned en dröm jag nyss vaknat ur i mobilens anteckningar innan jag glömmer bort den.
    Jag kastar iväg äpplet och sätter båda händerna på mobilen.
    Det går en sekund. Jag tänker ”Men! Jag ville ju fortsätta äta på äpplet…!”
    Jahapp. Så var det med det.

Kommentera

