Ja, jag är på dåligt humör. Men det finns goda skäl till det. Och det är inte jag som har betalt för att vara saklig och korrekt.

Fast så här är det: Det handlar oftast inte om jätteproblem som måste lösas. Eller ens problem. Det handlar om saker som ”Vi tycker inte att vi behöver ha något bildschema” till barnet med autism som bryter ihop på skoltid, eller ”Hur skulle det se ut om alla högstadieungar fick låta bli att duscha efter idrotten?” (som om det scenariot nånsin skulle uppstå, hallå-å?!).

Anpassning. För att om uppfostran hade funkat hade vi inte haft några funktionsnedsättningar. Deal. With. It. Det får nämligen vi göra.

Källa: Ja, jag är på dåligt humör. Men det finns goda skäl till det. Och det är inte jag som har betalt för att vara saklig och korrekt.

5 responses to “Ja, jag är på dåligt humör. Men det finns goda skäl till det. Och det är inte jag som har betalt för att vara saklig och korrekt.

  1. BLÄ!!! Fick en kommentar av min sons (lyckligtvis fd) idrottslärare om hon var tvungen att berömma min son varje gång han hade kommit ihåg att ta med sig idrottskläderna till skolan!? Just då hade han en period när han glömde dem typ nästan varje gång. Han gillar idrott så han gjorde det inte med flit.

    Vad svarar man på en sådan fråga!? JAAAAAA!!!! för han behöver all positiv förstärkning då det ofta gör att han har större självkänsla efteråt m.m.

    Varför kan vuxna människor som dessutom är pedagoger inte fatta att de arbetar med individer med OLIKA behov!!???

    Om vi föräldrar dessutom berättar vad vårt barn mår bra av och de verkar tro att vi inte känner vårt eget barn bäst!?

    Tack för din blogg med alla bra och tankfulla inlägg! Kram ❤️❤️❤️❤️❤️

  2. Hej Tina !
    Tack så mycket för din fantastiska blogg!! Jag har precis hittat den men den har redan hjälpt vår familj jätte mycket!! Har en 11 årig hemmasittande tjej som i detta nu utreds på BUP ( troligt att det visar sig vara någon typ av autismstörning) och det är ett evigt kämpande här hemma. Läser din blogg varje dag och den hjälper mig på många olika tänkbara sätt! Tack !!

Kommentera

