Tydligen en rätt bra förklaring ändå

”Men bara för att jag sjunger lite blir hon jättesur och börjar väsa”, gnäller barnet. Surt. För att hens sång inte uppskattades. Hen har uppenbarligen ingen aning om att sången är en bisak i sammanhanget.

Jag hör mig själv avbryta innan jag har hunnit tänka efter:

”Vet du vad. Det är för att du stör henne. Det handlar inte om vilken sång utan om att man ska inte störa människor. Det är regeln. Du får inte störa henne.”

Trött och grinig är jag. Jag tänker i en tiondels sekund att det DÄR kom inte ut helt bra.

”Jaha”, säger barnet. Och går och gör något annat, som inte innefattar sång eller andra störande element.

Seger.

Kommentera

