Innanför revbenen

Mathilda nr 2 för kvällen: Ett högt rop avbryter min facebookkonversation. Mathilda kommer linkande, liksom böjd över bröstkorgens ena sida och med händerna tryckta mot levertrakten.

”Det gör ONT!” skriker hon. ”Innanför revbenen! Och jag kan inte trycka på det, för jag kommer inte in bakom revbenen utan att skada livsviktiga organ!”

Jag älskar den ungen alltså. ❤

(Smärtan är dock avvärjd nu, tycks det som, så vi ska ägna oss åt kvällsmat och kvällsläsning. Sov gott alla!)

2 responses to “Innanför revbenen

  1. Hej!
    Jag vill först och främst tacka för en underbar blogg! Jag har läst här i snart två år, skrattar och gråter om vartannat – och då saknar jag ändå erfarenhet av NPF-diagnoser. Ser denna blogg som ett värdefullt utkiksfönster mot en värld jag har alltför lite erfarenhet av, med tanke på att jag studerar till lärare. Du har lärt mig mycket!
    Sedan är det så, att en jag känner nyligen fått veta att hennes dotter i fyraårsåldern har autism. Mat är ett problem där, och kommunikation. Så jag undrar, om du skulle kunna länka till något/några av dina inlägg om hur det var med dessa saker när M var yngre. Eller ge några generella tips kring hur man kan göra när ens barn just fått en diagnos. (Förstår till fullo om du har annat för dig, men chansar :-))

Kommentera

