Kontentan av ettusen blogginlägg

WordPress upplyste mig vänligt om att jag just skrivit mitt ettusende blogginlägg i morse. Ikväll har jag funderat över det. Över hur mycket tid jag ägnat åt den här bloggen, hur många tårar jag fällt, hur ofta den hållit mig på rätt sida om vansinnets gräns och hur många gånger alla fina kommentarer värmt och lyft mig. Tack! ❤ ❤ ❤

Jag kom också att tänka efter. Tusen inlägg. Det är ganska många. Vilket är det bästa? Det roligaste? Vad är kontentan av M som i Underbar, en blogg med ettusen blogginlägg? Och vad är det viktigaste jag skulle kunna säga, i bloggform, om livet med NPF?

Egentligen finns bara ett rimligt svar. Och det är Mathildas svar för länge sedan, på frågan:

– Mathilda, om jag skulle berätta för föräldrar om autism, vad skulle jag säga då? Vad är det viktigaste som de behöver veta?

– Hur barnen vill bli behandlade.

– OK. Och hur vill barnen bli behandlade?

– Snällt.

Kan det överhuvudtaget finnas något viktigare budskap att tala om än hur vi behandlar varandra? Jag tror inte det.

7 responses to “Kontentan av ettusen blogginlägg

  1. Klok dotter! Så självklart svar!

    Tack för alla dina 1000 inlägg. Din blogg gör skillnad! ❤

  2. Jag har ej mycket att ”sätta emot” med mina 35 blogginlägg sedan starten av min blogg 2007.

Kommentera

