Jättedumt

”Fast det är faktiskt så att det finns föräldrar som tror att om ett barn bråkar med sin bror eller syster och så får barnet då vara med en förälder en stund för att lugna sig, att barnet då kommer att tänka en annan dag att ‘om jag bråkar med mitt syskon får jag vara med min mamma eller pappa'”, säger jag.

”Men… det är ju JÄTTEDUMT!” säger Mathilda. Hon är märkbart tagen av den överraskande bristen på logik i tanken jag just presenterade. Noah, han bara tittar på mig. Med höjda ögonbryn. Som om jag påstått att månen är en ost. Kanske tror han att jag skojar med honom?

”Det är sant”, säger jag. ”En del tror så. Fast på riktigt, alltså, för det mesta kommer nog barn inte att bråka med nån för att nåt särskilt ska hända.”

”Näe!” säger barnen i kör. Samma pseudotvillingar som vanligtvis retar varandra till vansinne är nu rörande överens.

Jag försöker fortfarande att inte skratta högt. JÄTTEDUMT! ❤

One response to “Jättedumt

Kommentera

