Fem sommarleksaker

Sommaraktiviteter är ett ständigt dilemma i den här familjen. Lagom med saker att göra, fast helst inte för långt hemifrån, och absolut inte för lång tid i taget. Vi tillbringar mycket tid i vår trädgård. Här kommer några sommartips som står sig även i år:

M som i underbar

OK, jag vet att den här bloggen inte brukar vara produktplaceringens högborg precis, men jag har gjort en del investeringar inför sommarlovet som jag tänkte att nån kanske kunde få idéer av. Och så behöver jag idéer, sommarlovet är långt och barnen har inte så mycket ork för utflykter.

Här kommer fem sommarleksaker som jag tänkte skulle få mina barn att vara ute lite mer, slåss lite mindre och framförallt undvika orden ”Jag har inget att gööööööööra” (främst eftersom de ger mig allergiska utslag i öronen). Näthandel är det bästa jag vet, näst rabarberkräm, och för övrigt ungefär den enda möjlighet att handla som jag har om jag inte vill starta ett världskrig på Ica Maxi eller liknande. Ifall jag har lust med det kan jag förstås ta med mig barnen ut och handla, det skulle jag ju kunna göra. Men i alla fall. Jag gillar ebay. Det urartar sällan…

View original post 653 fler ord

Kommentera

