Tacksamhet

Jag har inte mycket tid över. Min familj är krävande och jag har en kronisk sjukdom som de sista åren begränsat mig en hel del. Jag kan inte engagera mig som jag hade velat i föreningsarbete, sociala tillställningar eller engagera mig särskilt konkret i mina vänners liv. Jag kommer nog inte att passa någons barn eller komma med nybakt bröd i brådrasket.

Men det finns en sak jag kan, och det är att skriva. Och då och då får jag veta att saker jag skrivit faktiskt ändrat människors liv. Spelat all roll i världen. Sådana dagar känner jag mig djupt tacksam. Över att få leva det här livet. Trots allt.

9 responses to “Tacksamhet

  1. Jennyinthewoods

    Ja du gör stor skillnad med det du skriver. Ett ljus i mörkret.
    Nu har jag tex också ett ex av boken ”Problemskapande beteende” som du tipsat om! Hurra vad bra den är! På biblioteket var det kö och eftersom jag inte heller har så mkt tid lyckades jag inte beställa någon på nätet heller. Men så i går kväll när jag kom hem låg ett paket där till mig! En vän hade köpt den åt mig! Så rörande! Måste ha pratat rätt mycket om den…
    Kram

  2. Jens Mårtensson

    Du hjälper oss varje vecka med det du skriver. ❤

  3. Jag ser fram emot dina kloka och roliga inlägg! De gör skillnad för mig! Du är den främsta bloggaren om problematiken ur föräldraperspektiv och skulle jag bara rekommendera en blogg skulle det vara din!

  4. Ja, du kan verligen skriva, så det träffar rakt I hjärtat. Din blogg är ett otroligt stöd för mig! Tack för att du skriver den!

Kommentera

