Välja foton

66 foton av mig landade i min dator. För att jag skulle titta vilka jag tyckte mest om. Typ tre gillade jag inte. Resten var fina. Så givetvis tog jag familjen till hjälp.

Jag började med att fråga Mathilda och Hannah. De tjattrade i mun på varandra, som ett par små apor. Mathilda tittade efter spännande bilder, kompositioner. Hon har ett säkert öga. Hannah tyckte att alla bilder med mig på var vackrast:

”För du är den bästa i hela världen och jag älskar dig mest av allt i universum!”

Noah svarade resolut ”Nej!” när jag frågade om han inte ville titta på bilder av mig. Vad tänkte jag på när jag negerade den frågan? Sen kom Samuel hem. Han tittade på två bilder, sen antingen tröttnade han eller glömde bort vad han höll på med. Min man kom in och tittade tålmodigt, ville jämföra alla flera gånger, och höll inte med mig om en enda bild. Utom de två finaste. Dessutom hann vi flera gånger bli osams om vilket håll den ”förra” bilden egentligen låg åt.

Man kan se det ovanstående som en sorts personlighetsbeskrivning av familjens medlemmar. 😉

Kommentera

