För mycket

För det mesta är jag okej med mitt liv. Det kanske låter konstigt. Men så är det.

Det finns några saker jag inte pallar. Kombinationen av kaskadkräkande sjuåring och plötsligt påkommen lågtrycksmigrän av åskvädret som helt oväntat dundrade loss här känns som en sån sak.

Barnet sover nyduschad och färdigkräkt (hoppas vi) i min säng. Jag ska bädda i hennes säng snart. Om en stund. Sen. När mitt huvud slutar snurra?

Nämnde jag att vår tvättmaskin är ur funktion? För min man har lagat golvet där nere. Därför bestämde vi oss lite hastigt sådär för att det var en bra idé om han stannade uppe inatt och lade i fogmassa. Så vi kan tvätta framåt eftermiddagen imorgon…

En vår hade vi magsjukan sju gånger. Det kan inte bli värre än så. Det är mitt mantra ikväll.

6 responses to “För mycket

  1. Färdigkräkt var en sanning med modifikation… *Ser fram emot en lång natt…*

  2. Usch!! Era stackare 😦 Hoppas det går fort över och att tvättmaskinen är på plats imorgon eftermiddag igen. Kräksjuka är bland det värsta som finns.

  3. Sju gånger..?? *ryyyyyyser* Herre*svordom*! Tre gånger för oss i vår, och jag trodde ärligt talat att det var helvetet på jorden… En av dessa låg maken samtidigt helt utslagen i halsfluss, så alla härliga ”ingen sömn-bara oändliga duschar o tvättstugsbesök-nätter” var alldeles mina egna… *kräks vid tanken*

  4. Jennyinthewoods

    Å. Inte kul. Hoppas ni snart mår bättre!/Jenny

  5. Krya på er! Vi har kört två vändor här men sju låter helt omänskligt jobbigt!

Kommentera

