Vad jag tycker om ADHD-medicin?

Vad jag tycker om ADHD-medicin? Tja. Jag tycker vi ger upp alldeles för lätt som ger människor astmamedicin. De borde få springa i stället. Dessutom tycker jag att gamla människor kan gå och dö i stället för att ha nån demensvård. Och antibiotika. Seriöst. Ät bönor i stället.

Den som vill ha medicinsk vård a la 1300-tal är välkommen att behålla sina åsikter för sig själv. Tack.

8 responses to “Vad jag tycker om ADHD-medicin?

  1. Så DJ-la bra skrivet! Kram

  2. Lotte Marsiglia

    Medicinen för att hantera ADHD är bra, tycker jag med. Men jag tycker också att det är för enkelt att ge ett recept i handen på oss föräldrar och inte erbjuda ngt mer. Jag önskar att med stöd av medicinens goda inverkan BUP kunde våra barn stöd att utveckla strategier för att hantera vardagen. Jag har också en undran om varför det är vattentäta skott mellan BUP och habiliteringen. De ungar som har ”tur” att få en diagnos som HAB hanterar får tillgång till mer stöd och förståelse för sin livssituation. Nobelvägen det långt men….

    • Jag håller med dig. Det finns mycket som fallerar på vägen. Och det ska inte vara så att hur bra vård man får är ett lotteri, som beror på var man råkar bo och vilken mottagning man råkar höra till. Helt galet!

  3. Ha ha ha!! Heja heja :)) 👍👍

  4. Och om vi anpassar kosten tillräckligt för barn med diabetes så kanske det växer bort? Och växer det inte bort så är det föräldrarnas fel…

    Jag är också spyless på alla som inte har en aning om vad de pratar om som absolut ska uttala sig om ADHD-mediciner.

  5. Och hur kan någon överhuvudtaget tänka tanken anpassning ELLER medicin. Det är ju självklart att man ska ge både och. Ett barn med funktionshinder behöver all hjälp de kan få.

    Om ett barn bryter benet så funderar vi inte på om vi ska gipsa ELLER ge smärtstillande. Hur skulle det se ut ”Nu har vi gett medicin så att barnet inte har lika ont. Då behövs nog inget gips utan anstränger han sig bara kan han nog springa som sina kompisar” eller ”Nu har vi gipsat så då ska det bli bra. Ligger han och gråter hela natten av smärta? Ja men vi ska inte ge medicin för den kan ha biverkningar och vi har ju gipsat”

  6. Ja ni. Ibland får man bara så fruktansvärt nog. Av idiotin. Det vore väl en sak om man stötte på det nån gång ibland. Men när det återkommer igen och igen, då tar tålamodet slut.

Kommentera

