O-A-V-B-R-U-T-E-T

Ni vet sjuåringen som pratar oavbrutet? Igår åt hon godis med mjölk i. Idag är det svårt att förstå hur hon hinner andas.

”Jag orkar inte med Hannah”, sade Mathilda, och satte sig på en bänk utanför butiken och väntade medan jag gick på toa med Hannah. Mathilda släpper knappt min hand när vi är ute. Den nivån.

”Du åt mjölk igår. Det är nog därför du är så ofokuserad och i gasen idag”, sade jag till Hannah när vi kommit in i affären.

”Jag är inte ofokuserad!”

”Näe men du är väldigt hyperaktiv!”

Sagt högt och ljudligt mellan butikshyllorna. Av den trötta mamma med för dålig impulskontroll för dagens krav…

Efter den här dagen har jag nog kommit fram till att vi inte kan dra på den x:te NP-utredningen i familjen mer… Barn ska nog inte bli MER hyperaktiva, temperamentsfulla och explosiva med åren, misstänker jag. Håhåjaja.

Vi pratar ju å andra sidan nu om fröken-300-hjärtslag-i-minuten, som skrek sönder sin ena lunga som nyfödd. För att hon inte gillade läget. Och som hamnade på en annan sal än IVA-salen för att hon störde de sköra små pojkarna som var både äldre och större än henne, men som glömde att andas när hon satte igång att skrika.

2 responses to “O-A-V-B-R-U-T-E-T

  1. Wow. O_o Skrika sönder sin lunga!

  2. Mmmm, det är ingen höjdare. :/ Men det säger nåt om frökens temperament.

Kommentera

