Mammastoltheten

Mammastoltheten får sig onekligen en skjuts när jag säger till femtonåringen:

”En annan mamma frågade mig man får en ettåring att sluta slå på akvariet.”

Han tittar konfunderad på mig, som om han tror att han måste ha hört fel. Slutligen säger han:

”Ett år. Hur hade de tänkt lyckas med det?”

Och tja. Det var min spontana tanke också. Det, och att flytta akvariet. 😉

One response to “Mammastoltheten

  1. Så förståndigt tänkt. Associerar till sinnesrobönen: Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden.

Kommentera

