Matteskämt

Den lilla luriga nioåringen räknar matte. Han pratar om att sätta en siffra på fel ställe, och skrattar som om han just kommit med världens roligaste skämt (och både han och jag tycker verkligen att det var väldigt roligt i all sin otänkbarhet).

När jag lämnar köket för att stoppa om Mathilda säger jag åt honom att räkna klart raden ut så gör vi resten en annan dag. Han strålar av belåtenhet och riktigt spinner när jag kommer tillbaka och han har RÄKNAT VIDARE. Så ser skämt a la nioåringen ut. Min lilla, fina matematiker. ❤

Kommentera

